Ga direct naar de inhoud.

Instellen van de Octalarm IP

Ik ben mijn inlogcode kwijt/ vergeten!

Op de Octalarm-IP moet u een (operator) code invoeren om toegang te krijgen tot de instellingen van de alarmmelder. Indien u alle operators van het systeem heeft verwijderd, of de code niet meer weet kunt u in principe niet meer in de alarmmelder komen en dus het apparaat niet meer instellen.

Er bestaat echter een manier om een tijdelijke code te genereren die tijdelijk installateurrechten geeft, waardoor nieuwe operators aan gemaakt. Hiervoor kunt u de helpdesk van Adesys bellen om een tijdelijk wachtwoord/inlogcode te laten genereren. 

De rode LED bij het sleuteltje is aan. Is mijn noodaccu defect?

Wanneer de rode LED bij het sleuteltje aan gaat betekent dit dat er een systeemstoring is opgetreden. De oorzaak van deze storing wordt getoond in het display van de alarmmelder. Wanneer dit niet (meer) op het display zichtbaar is kunt u de oorzaak terugvinden in het logboek.. Het is dus niet altijd een defecte noodaccu die de melding heeft veroorzaakt!

Kan ik elk type Octalarm IP voorzien van een GSM module?

Nee, alleen de octalarm IP melders uit de A-lijn kunnen voorzien worden van een GSM module.

Hoe krijg ik de juiste software in de melder na het bijplaatsen van een GSM module?

Neem voordat u begint met het bijplaatsen van de GSM module contact op met de helpdesk via 0174 794024. Wij helpen u dan graag verder. 

Het lukt niet om in te loggen in de alarmmelder via de PC.

Zorg ervoor dat de alarmmelder en uw pc in hetzelfde netwerk zijn geplaatst. Druk op het reset knopje, onder de UTP aansluiting van de alarmmelder, om ervoor te zorgen dat de melder een nieuw IP adres toegekend krijgt.

Waar kan ik de accu (s-accu-7,2v) kopen voor het Octalarm IP?

De accu kunt u kopen bij uw installateur of door een email met uw bedrijfsgegevens te sturen naar info@adesys.nl. 

Welke talen kan ik instellen?

De Octalarm-IP werkt standaard met de volgende talen: Nederlands, Engels, Frans en Duits. Op aanvraag is de Spaanse taal ook mogelijk.

Het uploaden van een wav-bestand lukt niet. Het bestand is volgens IP-Prog te groot.

Wij hebben een aparte recorder die u hiervoor kunt gebruiken. Deze kunt u hier gratis downloaden.

« terug

Vragen? Vraag het Han

Is er nog iets onduidelijk of heeft u aanvullende vragen waar u snel antwoord op wil? Onze medewerkers staan voor u klaar.

Neem contact op