Ga direct naar de inhoud.

Veilig alarmeren

Hoe weet ik zeker dat de alarmering doorkomt?

Om een melding te kunnen doen is een telefoonlijn nodig. Indien die lijn uitvalt, storing heeft, wordt u niet gealarmeerd. Zeker met de het stijgend gebruik van internetbellen is dat risico aanzienlijk toegenomen. Een goede oplossing is een GSM module toe te voegen, daarmee krijgt u een tweede lijn die extra zekerheid geeft.

Wat als ik telefonisch niet bereikbaar ben?

Hoe meer mensen de oproep kunnen ontvangen, hoe groter de kans dat deze werkelijk doorkomt. De ervaring van Adesys leert dat minimaal minimaal 4 ontvangers voldoende zekerheid geven dat de alarmering doorkomt. 

Kies ik voor SMS of spraak?

Sms heeft als groot voordeel dat u een overzichtelijke en duidelijke tekst ontvangt met informatie over het alarm. Een groot nadeel is dat sms niet altijd betrouwbaar is, de berichten komen niet altijd direct door en dat gebeurd niet uitsluitend rond oud en nieuw. Bij kritische alarmen raden we daarom altijd een telefonische oproep met spraak. De ontvanger bevestigd dan ook met een code, u weet zeker dat iemand het bericht heeft ontvangen.

Hoe vaak moet ik testen of alles nog werkt?

Er is maar 1 manier om te controleren of alles in de alarmketen goed werkt en dat is door regelmatig te testen. Wij adviseren dit eens per maand te doen. Dit doet u eenvoudig door de stekker uit het stopcontact te trekken. U test zo de noodvoedeing én de alarmering. 

« terug

Vragen? Vraag het Han

Is er nog iets onduidelijk of heeft u aanvullende vragen waar u snel antwoord op wil? Onze medewerkers staan voor u klaar.

Neem contact op