Veelgestelde vragen (FAQ's) van de installateur over Octalarm Connect

Staat uw vraag er niet tussen?
Neem dan gerust contact op met onze helpdesk. Zij zijn op maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur bereikbaar op telefoonnummer +31 174 794024 of per e-mail via helpdesk@adesys.nl.

Wat is Octalarm Connect en hoe kan ik dit activeren?

De dienst Octalarm Connect* zorgt ervoor dat uitbellen tegen lage, vaste kosten per maand via GSM en VoIP/SIP direct mogelijk is.
Via de instel wizard activeert u zeer eenvoudig de meegeleverde simkaart. Hierdoor treden er geen firewall issues (VPN) op en zijn er geen handmatige e-mail instellingen (SMTP) nodig.
De melder werkt hiermee ‘out of the box’.

All in dienst voor GSM en VoIP/SIP bellen met KPN simkaart en 24/7 bewaakte Adésys servers
Direct uit de doos volledig geconfigureerd en gebruiksklaar
Verrekening per maand via automatische incasso of credit card met eindklant (ad € 13,95 per maand)
Waarom Octalarm Connect afsluiten? Lees het informatieblad welke u onder downloads kunt vinden.

* Octalarm Connect werkt alleen in Europa.

In welke landen kan ik Octalarm-Connect gebruiken?

Octalarm Connect werkt alleen in Europa.

Hoe kan ik Octalarm-Connect activeren als er geen internet aanwezig is op de octalarm-Touch?

Maak een account aan op Octalarm portal (https://portal.octalarm.com) op een locatie waar wel internet aanwezig is en neem daarna telefonisch contact op met Adésys. Wij kunnen de Octalarm-Touch handmatig aan uw account toevoegen. Hiervoor hebben we het serienummer van de Octalarm-Touch nodig. Daarna kunt u zelf via de Octalarm portal Octalarm-Connect activeren. Ga hiervoor naar het tabblad Account en selecteer Octalarm-Connect. Volg de instucties voor de registratie en betaling.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Wilt u het bankrekeningnummer wijzigen waarvan het maandelijkse bedrag voor uw Octalarm Connect abonnement
wordt afgeschreven? In slechts 4 stappen is het geregeld! Zie infoblad.

Hoe kan ik mijn emailadres voor mijn facturen wijzigen?

Heeft u ook liever dat het e-mailbericht met de factuur voor Octalarm Connect direct naar de betreffende persoon
wordt gemaild? In slechts 3 stappen is het geregeld! Zie infoblad.

Wat moet ik doen als ik dubbel heb betaald?

De dienst Octalarm Connect zorgt ervoor dat u via de meegeleverde simkaart in uw Octalarm-Touch kunt uitbellen
tegen lage, vast kosten per maand via GSM en VoIP/SIP. Het abonnement dat u met Adésys aangaat, betaalt u met
een automatische incasso via iDeal of Creditcard. Wat als u de betaling toch ook handmatig heeft overgemaakt? Zie infoblad.

Wat moet ik doen bij een mislukte betaling?

Incidenteel komt het voor dat een betaling van Octalarm Connect via automatische incasso mislukt.
Wat nu en misschien wel belangrijker: blijft mijn alamering nog wel werken?
Allereerst willen wij u geruststellen dat u zich geen zorgen hoeft te maken over de werking van uw Octalarm-Touch.
Wij hebben de veiligheid van alarmering in een hoog vaandel staan en zullen daarom niet zomaar overgaan tot beëindiging van Octalarm Connect. Zie infoblad.

Hoe kan ik Connect omzetten naar de nieuwe eigenaar?

Bij overname van een bedrijf is het wenselijk het lopende Octalarm Connect abonnement, na verkoop van de boedel,
om te zetten naar de nieuwe eigenaar. Als oude eigenaar kunt u dat samen met de nieuwe eigenaar zelf regelen in
het portal. In slechts 5 stappen is het geregeld! Zie infoblad.