ISDN uitfasering

ISDN wordt vanaf september 2019 uitgezet. Wat moet ik nu doen?

Dit kan grote gevolgen hebben voor technische apparaten en zeker voor de betrouwbaarheid van uw alarmering. We hebben daarom een meer uitgebreid artikel geschreven waarin u meer informatie leest. 

We adviseren contact op te nemen met uw vaste installateur. Zij kennen uw situatie en de wet- en regelgeving het beste en kunnen u goed adviseren. 

Bent u installateur? Bezoek dan ons portaal voor meer uitgebreide informatie over ontwikkelingen in de telecom. 

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

U kunt online, telefonisch, per email of fax uw bestelling sturen.

Onze contactgegevens vindt u hier.

 

Betalen

Op welke wijzen kan ik betalen?

iDEAL: Indien u direct besteld via de webshop kunt u via iDEAL betalen. Met iDEAL rekent u af in de vertrouwde internetbetaalomgeving.  De bestelling wordt binnen 2 werkdagen verwerkt zodra de betaling ontvangen is.

Installateur: Indien u via een installateur heeft besteld, gelden de Leverings- en betalingsvoorwaarden van de betreffende installateur. 

Op rekening: Bij koop op rekening dient het factuurbedrag binnen de op de factuur vermelde kalenderdagen.  De betalingsmethode ‘koop op rekening’ is niet voor alle afnemers mogelijk en vereist een klantstatus met  een positieve kredietwaardigheidsbeoordeling. Alle bestellingen worden ter beoordeling bekeken door Adésys, u krijgt binnen 2 werkdagen terugkoppeling in de vorm van een orderbevestiging of afwijzing. U heeft in het laatste geval de mogelijkheid via iDEAL of overboeking het verschuldigde bedrag te voldoen. 

Levering

Wat zijn de verzendkosten? 
Bestellingen tot € 250,00 worden binnen Nederland belast met € 15,00 verzend- en administratiekosten. De verzendkosten voor bestemmingen buiten Nederland worden op aanvraag verstrekt.

Wat is de levertijd van mijn bestelling? 
Gemiddeld kunnen we stellen dat standaard producten binnen 2 werkdagen worden geleverd. 

Hoe kan ik de status van mijn verzending zien?
Op verzoek wordt het GLS Track & Trace nummer verstrekt. Er is geen koppeling met het GLS Label Lite programma, de klant krijgt daarom niet automatisch Track & Trace gegevens toegestuurd.

Waarom heb ik nog geen orderbevestiging ontvangen? 
Bestellingen worden ongeacht of deze online, telefonisch of per email worden gedaan handmatig verwerkt. Zodra een bestelling in behandeling is genomen wordt er een orderbevestiging per e-mail of fax verstuurd.

Retourneren

Hoe kan ik mijn artikel retourneren? 
Neem hiervoor contact op met onze afdeling Verkoop of Helpdesk. Zij verstrekken u een RMA nummer wat u dient te vermelden bij het retour zodat wij snel terugbetaling voor u af kunnen handelen.

Kunnen artikelen geruild worden? 
Dit is van een aantal zaken afhankelijk. Neem daarom altijd contact op met de verkoopafdeling indien u een product wilt retourneren. 

Mijn aankoop is beschadigd of incompleet. Wat moet ik doen? 
Wij vinden het erg vervelend dat uw aankoop beschadigd of incompleet bleek. Neem contact op met onze serviceafdeling en we zorgen ervoor dat retourzending netjes wordt afgehandeld. 

Octalarm-IP

Alarmering in de Octalarm- IP

Wat voor type alarmmeldingen kan de Octalarm-IP versturen? 
De Octalarm-IP kan de volgende type alarmmeldingen versturen: gesproken telefonische oproep, SMS, semafoon en E-mail. Wanneer het een kritisch alarm betreft adviseren wij gebruik te maken van een gesproken telefonische oproep. 

Kan ik alarmen binnen een bepaalde tijd blokkeren? 
Dit is mogelijk in het menu: actielijsten. Voor ondersteuning kunt u gratis telefonisch contact opnemen met onze supportafdeling op telefoonnummer: +31174-794022.

Kan ik alarmen binnen een bepaalde tijd naar een ander persoon versturen? 
Dit is mogelijk in het menu: actielijsten. Voor ondersteuning kunt u gratis telefonisch contact opnemen met onze supportafdeling op telefoonnummer: +31174-794022.

Als ik een emailbericht via LAN wil versturen mislukt dat. 
Zorg ervoor dat poort 52525 openstaat in de firewall.

 

Instellen van de Octalarm IP

Ik ben mijn inlogcode kwijt/ vergeten! 
Op de Octalarm-IP moet u een (operator) code invoeren om toegang te krijgen tot de instellingen van de alarmmelder. Indien u alle operators van het systeem heeft verwijderd, of de code niet meer weet kunt u in principe niet meer in de alarmmelder komen en dus het apparaat niet meer instellen.

Er bestaat echter een manier om een code te genereren die tijdelijk installateursrechten geeft, waardoor nieuwe operators aan gemaakt. Hiervoor kunt u de helpdesk van Adesys bellen om een tijdelijk wachtwoord/inlogcode te laten genereren. 

De rode LED bij het sleuteltje is aan. Is mijn noodaccu defect? 
Wanneer de rode LED bij het sleuteltje aan gaat betekent dit dat er een systeemstoring is opgetreden. De oorzaak van deze storing wordt getoond in het display van de alarmmelder. Wanneer dit niet (meer) op het display zichtbaar is kunt u de oorzaak terugvinden in het logboek.. Het is dus niet altijd een defecte noodaccu die de melding heeft veroorzaakt!

Kan ik elk type Octalarm IP voorzien van een GSM module? 
Nee, alleen de Octalarm- IP melders uit de A-lijn kunnen voorzien worden van een GSM module.

Hoe krijg ik de juiste software in de melder na het bijplaatsen van een GSM module? 
Neem voordat u begint met het bijplaatsen van de GSM module contact op met de helpdesk via 0174 794024. Wij helpen u dan graag verder. 

Het lukt niet om in te loggen in de alarmmelder via de PC.
Zorg ervoor dat de alarmmelder en uw pc in hetzelfde netwerk zijn geplaatst. Druk op het reset knopje, onder de UTP aansluiting van de alarmmelder, om ervoor te zorgen dat de melder een nieuw IP adres toegekend krijgt.

Waar kan ik de accu (s-accu-7,2v) kopen voor het Octalarm-IP?
De accu kunt u kopen bij uw installateur of door een email met uw bedrijfsgegevens te sturen naar info@adesys.nl

Welke talen kan ik instellen? 
De Octalarm-IP werkt standaard met de volgende talen: Nederlands, Engels, Frans en Duits. Op aanvraag is de Spaanse taal ook mogelijk.

Het uploaden van een wav-bestand lukt niet. Het bestand is volgens IP-Prog te groot.
Wij hebben een aparte recorder die u hiervoor kunt gebruiken. Deze kunt u hier gratis downloaden.

Software updates 

Updaten kan over twee manieren, te weten: IP-Prog of via aansluiting op het ACC.

IP prog
Hiermee kunt u melders updaten wanneer er geen internet aanwezig is. U kunt uw PC/laptop rechtstreeks op de alarmmelder aansluiten en vervolgens een update starten.

Met IP-prog is het echter niet mogelijk andere typen Octalarm-IP versies te updaten. U kunt dus geen Octalarm Type PE updaten met een PG software versie. Een GSM-uitbreiding met IP-prog is dus niet mogelijk.

indien u wel een dergelijke update moet of wilt uitvoeren dan kunt u contact opnemen met ons via  +31 174 794024 of vul ons contactformulier in.

ACC
De meest gangbare manier van updaten is via het ACC. Dit betekent dat de alarmmelder met het internet verbonden moet zijn. Voor u kunt updaten moet u telefonisch contact opnemen met Adésys. Wij zullen u toegang verlenen tot die optie. Wanneer er een typewijziging is (bijvoorbeeld uitbreiding GSM) past Adésys via het ACC het type aan, voordat de update daadwerkelijk plaats vind.

Onlangs is gebleken dat het updaten via het ACC bij versies ouder dan RV-2.10.0 niet altijd goed verlopen. Daarom adviseren wij oudere varianten dan RV-2.10.0 naar Adésys te sturen.  Alarmmelders met deze versie kunnen wij voor u updaten in ons service centrum.
 
 
ACC

Inloggen in het ACC

Het lukt me niet om in te loggen in het ACC? 
Met de browser Edge kan dit problemen geven. Maak gebruik van bijvoorbeeld google chrome, dan lukt het waarschijnlijk wel. Blijft u problemen ervaren met inloggen, neem dan contact op met ons. 

 

Modalarm-IP

Instellen van de Modalarm-IP

Ik weet het vaste IP adres niet meer, hoe kan ik toch inloggen in de Modalarm- IP? 
U kunt de melder weer op DHCP zetten door het reset knopje 4 keer 3 seconde in te drukken met tussenpozen van 1 seconde.

Kan ik een vast IP adres instellen in de Modalarm- IP? 
Ja dat kan, de melder is in te stellen op zowel een vast IP adres als DHCP

Waar kan ik meer informatie vinden m.b.t het instellen van de Modalarm- IP? 
Voor de Modalarm IP is er een online handleiding beschikbaar op mip.adesysportal.nl

Zijn de ingangen ook als analoge ingangen in te stellen? 
Ja dat kan, alle vier de ingangen kunnen ingesteld worden als contact, 0-10V of 4-20mA ingang

Ik wil een uitgang op locatie A activeren als er op locatie B een ingang actief wordt, kan dat met de Modalarm- IP?
Ja dat is mogelijk, met 2 Modalarm- IP modules kunt u deze actie overbrengen via internet, zowel via het mobiel als het vaste internet (LAN/ WAN).

SVA

Documentatie over het aansluiten van de SVA met aansluitschema's vindt u hier.

Instellen van de SVA

Hoeveel keer wordt de bellijst herhaald?
De bellijst wordt 1 keer van boven naar beneden afgewerkt. Indien er geen acceptatie is wordt de bellijst niet herhaald.

Zijn er SMTP instellingen nodig om een emailbericht te versturen?
Nee SMTP instellingen zijn niet nodig. Het invullen van het e-mail adres in de bellijst is voldoende.

 

SVM

Data sheets met informatie over het aansluiten van de SVM met aansluitschema's vindt u hier. 

Instellen van de SVM

Kan ik een SMS bericht versturen met AT commando? 
Ja dat kan via de RS232 verbinding. Stuur AT+CMGS="+31612345678" naar de SVM.
De SVM reageert met een > 
Daarna stuur je de tekst en als je klaar bent sluit je af met CTRL-Z

SVL

De aansluitschema's van de SVL vindt u hier 

Instellen van de SVL

Kan ik een boven -en ondergrens bewaken van een analoge ingang?
Ja dat kan. Per ingang kunt u 2 alarmgrenzen instellen.

Hoe kan ik instellingen aanpassen?
Dit kan met de insteltool SV-prog. Deze is gratis te downloaden. Er is ook een mogelijkheid om een aantal instellingen via de webportal aan te passen.

SVMX56

Instellen van de SVMX56

Welke aansluiting gebruik ik om mijn regelaar te koppelen?
U gebruikt de RS232 (SUB-d9) aansluiting op de modem om de regelaar op aan te sluiten.

Wat is de APN naam van het KPN netwerk voor een vast IP adres?
APN: advancedinternet
Gebruikernaam:KPN
Wachtwoord: gprs

Hoe weet ik wat mijn vaste ip adres is? 
In het statusscherm van SV-prog ziet u bij IP-adres GSM het vaste Ipadres van de simkaart staan.

Ik krijg via SV-prog geen verbinding met een gekoppelde melder.
Controleer of de netwerkadapter in SV-prog juist is ingesteld.

Via een 1 op 1 verbinding zie ik in SV-prog geen melders.
Plaats de PC en de SV-melder in hetzelfde netwerk om een verbinding tot stand te brengen. (PC gerelateerde instellingen kunnen ervoor zorgen dat een 1 op 1 verbinding niet werkt).

Als ik terug naar fabrieksinstellingen ga ben ik mijn instellingen kwijt. 
Op de SVM-X56 pagina op deze website staan de meest gebruikte instellingen. U kunt de instellingen die voor u van toepassing zijn downloaden en in de SVM uploaden.

Is de SVM voorzien van een Firewall?
Ja, in de SVM is alleen de poort toegankelijk waarop de regelaar is gekoppelt. De overige poorten staan niet open. Tevens is er een whitelist aan te maken waarop de IP adressen die toegang moeten krijgen tot de modem zijn toe te voegen.

Maakt de SVM gebruik van een clouddienst?
Nee er zijn geen abonnementskosten verbonden aan de SVM. De SVM maakt geen gebruik van cloud diensten. Het is een eenmalige aanschaf. Indien er een simkaart gebruikt wordt is er wel een abonnement nodig voor gebruik van het GSM netwerk.

Ik zie in het statusscherm geen (vast) ip adres staan.
Herstart het modem een keer door het (gele) reset knopje 8 seconde ingedrukt te houden. De modem start dan opnieuw op.

Ik krijg een communicatie fout als ik met TC Engineer of Operator verbinding wil maken met een Blue ID project.  
Standaard staat de poort ingesteld op 15000 (HX regelaar), bij een Blue ID project moet dat 15001 zijn. U kunt dat in de SVM X56 instellen door te gaan naar Modem -> Servermode ->luisteren op poort 15001

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via +31 174 794022 of info@adesys.nl.