Ga direct naar de inhoud.

Storingen en onderhoud

Overzicht (verholpen) storingen en gepleegd onderhoud vanaf januari 2019

Meetcentrale.nl niet bereikbaar

[01-11-22 11:25u]
Meetcentrale.nl is weer bereikbaar. De storing is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door het omzetten van de zomertijd naar wintertijd. Afhankelijk van uw instellingen qua frequentie van uploaden naar het cloud platform kan gelogde data verloren zijn gegaan in de tussenliggende periode van zondagnacht tot nu. Onze excuses voor het ongemak.

[originele bericht van 31-10-22]
Sinds vanmorgen vroeg is Meetcentrale.nl niet bereikbaar en uw SVL melder kan bijvoorbeeld de response "503 Service Unavailable: Back-end server is at capacity" ontvangen. Het is nog onduidelijk wat deze storing veroorzaakt. Voor nu heeft deze storing de volgende gevolgen:

  1. gelogde data SVL is niet inzichtelijk
  2. overzicht SVA alarmmelders en SVL Webloggers is niet inzichtelijk
  3. instellen op afstand voor SVA en SVL is niet mogelijk. U kunt uw melders wel lokaal via sv-prog instellen (te downloaden via 'lees meer')

De normale alarmering van uw melder wordt NIET aangetast door deze storing. 

Herstellen van Meetcentrale.nl is nog niet gelukt. Wij proberen dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen maar verwachten helaas niet voor morgen einde ochtend Meetcentrale.nl opnieuw in de lucht te hebben. Onze excuses voor het ongemak.

Interface icon by Icons8

lees meer

Instellen op afstand via Meetcentrale niet mogelijk

Door een storing op het Meetcentrale Platform is instellen op afstand momenteel niet mogelijk. De normale alarmering van uw melder en het loggen van de data wordt niet aangetast door deze storing.

Onze engineeringsafdeling is druk bezig met het verhelpen van deze storing. Zodra de storing is verholpen zullen wij dit op de website vermelden.

Sinds dinsdag 21 juni is het probleem opgelost; Meetcentrale.nl werkt weer zoals voorheen.

Storing instellen op afstand Meetcentrale en problemen lijnbewaking ACC

Instellen op afstand op Meetcentrale.nl weer mogelijk

Vandaag ondervond het instellen op afstand op de Meetcentrale enkele verbindingsproblemen. Deze zijn ondertussen opgelost, echter de recent gelogde data wordt nog niet bijgewerkt. Excuses voor het ongemak.

Sinds 13:15u is de weergave op Meetcentrale.nl weer up-to-date. In een enkel geval synchroniseert de online status van alarmmelder uit de SV-productlijn niet automatisch. U kunt op twee manieren synchroniseren:

  1. door de pagina op meetcentrale.nl te verversen. Hierdoor springt de status van 'offline' naar 'online';
  2. door de melder te herstarten en zo de status te laten updaten.

Advies om Adésys Controle Centrum niet meer actief te gebruiken 

Ook het Adésys Controle Centrum (ACC) ondervindt sinds afgelopen nacht problemen. We hebben van diverse klanten vernomen dat zij storingsmeldingen ontvangen. Naast het vervallen van lijnbewaking is het versturen van e-mail notificaties vanuit de alarmmelder niet meer mogelijk door het uitvallen van het ACC. Alarmmeldingen als spraakbericht, sms en semafoon oproep blijven natuurlijk wel werkzaam. 

Sinds 15:19u is ook de storing van het ACC verholpen. Gezien wij het ACC sinds juli 2021 niet meer actief ondersteunen, adviseren we gebruikers die lijnbewaking van het ACC ingeschakeld hebben staan, deze in de Octalarm-IP alarmmelder uit te zetten. 

Blue UI Icons by Icons8

lees meer

8 juni onderhoudswerkzaamheden Meetcentrale

Dinsdag 8 juni wordt er tussen 10.00u en 11.00u gepland onderhoud uitgevoerd op het Meetcentrale Platform. Hierdoor kan de bereikbaarheid van het platform tijdelijk onderbroken worden.

De normale alarmering van uw melder wordt niet aangetast door dit geplande onderhoud.

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, gebruiken wij cookies om de website te verbeteren, gebruiksvriendelijker te maken, social media aan te kunnen bieden en bezoekersstatistieken te analyseren. We gebruiken JavaScripts, webbakens en (tracking) cookies. Sommige (tracking) cookies verzamelen mogelijk ook gegevens buiten deze website. Wat zijn cookies?