Octalarm Connect

De dienst Octalarm Connect zorgt ervoor dat uitbellen tegen lage, vaste kosten per maand via GSM en/of VoIP/SIP direct mogelijk is. De VoIP/SIP belverbinding wordt via een dubbel uitgevoerde veilige servers van Adésys gewaarborgd. Via de instel wizard activeert u zeer eenvoudig de meegeleverde simkaart. Hierdoor treden er geen firewall issues (VPN) op en zijn er geen handmatige e-mail instellingen (SMTP) nodig. De melder werkt hiermee ‘out of the box’.

Verschillende abonnementsvormen

We bieden twee verschillende diensten aan (één vaste prijs per maand, flat fee):

Octalarm Connect

  1. Voor contact gestuurd alarmeren (Touch en Touch Pro)
    1. Connect (GSM en VoIP): € 14,95 excl. btw
    2. VoIP only: € 8,95 excl. btw

Octalarm Connect XL

  1. Voor netwerk gestuurd alarmeren via Octalarm Link (Touch Pro en ARA-Pro Next)
    1. Connect XL (GSM en VoIP): € 19,95 excl. btw
    2. VoIP only XL: € 13,95 excl. btw

Met VoIP only kunnen klanten onze VoIP telefonie gebruiken in alle landen waar wij geen GSM dekking hebben.

Het verschil tussen Connect en Connect XL zit hem in het aantal uit te bellen meldingen. Het koppelen met procescomputers zorgt automatisch voor meer alarmberichten, waardoor er een grotere bundel nodig is.

Waar Octalarm Connect dekking heeft

Octalarm Connect heeft dekking in Europa (zone 1; blauwe gebied) en in Australië, Nieuw-Zeeland, Rusland, Japan en enkele landen in Zuid-Amerika en Afrika (zone 2; oranje gebied). Download overzicht 'Waar Octalarm Connect dekking heeft' 

Wanneer echter in het betreffende land 2G en 3G zijn uitgezet, zoals bijvoorbeeld in de Verenigde Staten dient de Octalarm over 4G te bellen, gebruikmakend van VoLTE. Met de huidige M2M sim’s van KPN is dat niet mogelijk. KPN overweegt wel de uitrol van VoLTE op deze simkaarten maar het is nog niet duidelijk wanneer dit start. Meer informatie over de wereldwijde uitrol van VoLTE

 

 

 

 

 

Octalarm Connect in het kort

Connect versus VoIP only: basis en XL variant

  1. Met Connect direct redundant: GSM en VoIP bellen in 1x geregeld
  2. VoIP only speciaal voor klanten die met eigen simkaart willen bellen, geen eigen VoIP provider hebben maar wel redundant willen zijn via VoIP
  3. VoIP only voor landen waar onze GSM simkaart geen dekking heeft
  4. Basis variant Connect en VoIP only voor contact gestuurd alarmeren (Touch en Touch Pro)
  5. XL variant Connect XL en VoIP only XL voor netwerk gestuurd alarmeren (Touch Pro en ARA-Pro Next)

Snel en betrouwbaar in bedrijf

  1. All in dienst voor betrouwbare GSM en/of VoIP/SIP belverbinding met KPN simkaart en 24/7 bewaakte Adésys servers
  2. Default alle instellingen in 1x geregeld: direct uit de doos volledig geconfigureerd en gebruiksklaar
  3. Altijd verbonden voor (automatische) software updates
  4. Geen last van firewalls (VPN)
  5. Geen handmatige e-mail instellingen nodig (SMTP)

Risicobeperking door 24/7 beveiligde dubbele servers van Adésys

  1. 24/7 server monitoring
  2. Belverbinding via dubbel uitgevoerde veilige servers van Adésys: wanneer een server uitvalt, neemt de andere server het automatisch over; zónder dat u het merkt

Eén vaste prijs per maand (flat fee)

  1. Geen extra data- of belkosten
  2. Geen extra kosten voor VoIP/SIP
  3. Geen verrassingen achteraf
  4. Na 1 jaar (per maand) opzegbaar
  5. Verrekening per maand via automatische incasso met eindklant (activatie via iDeal/Bancontact/Giropay of creditcard)
  6. Eerste 2 maanden voor maar € 1,- excl. btw

Productinformatie en uitlegbestanden

Algemene voorwaarden

Informatiebladen

Veelgestelde vragen (FAQ's)

Staat uw vraag er niet tussen?
Neem dan gerust contact op met onze helpdesk. Zij zijn op maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur bereikbaar op telefoonnummer +31 174 794024 of per e-mail via helpdesk@adesys.nl.

Wat is Octalarm Connect en hoe kan ik dit activeren?

De dienst Octalarm Connect* zorgt ervoor dat uitbellen tegen lage, vaste kosten per maand via GSM en/of VoIP/SIP direct mogelijk is. Via de instel wizard activeert uw installateur zeer eenvoudig de meegeleverde simkaart. Hierdoor treden er geen firewall issues (VPN) op en zijn er geen handmatige e-mail instellingen (SMTP) nodig. De melder werkt hiermee ‘out of the box’.

  1. All in dienst voor GSM en VoIP/SIP bellen met KPN simkaart en 24/7 bewaakte Adésys servers
  2. Direct uit de doos volledig geconfigureerd en gebruiksklaar
  3. Eén vaste prijs per maand (flat fee); verrekening per maand via automatische incasso of credit card met eindklant (ad € 14,95 per maand)

U activeert Octalarm Connect in slechts 8 stappen. Hoe u dat doet staat in het informatieblad Waarom Octalarm Connect afsluiten? 

* Octalarm Connect heeft dekking in zone 1 en zone 2

Wat is het verschil tussen het basis abonnement (Connect / VoIP only) en de XL variant?

Beide diensten zorgen ervoor dat uitbellen tegen lage, vaste kosten per maand via GSM en/of VoIP/SIP (met 24/7 bewaakte Adésys servers) direct mogelijk is. Het verschil zit hem in het aantal uit te bellen meldingen. Het koppelen met procescomputers zorgt automatisch voor meer alarmberichten, waardoor er een grotere bundel nodig is.

  1. Octalarm Connect / VoIP only voor contact gestuurd alarmeren (Touch en Touch Pro)
  2. Octalarm Connect XL / VoIP only XL voor netwerk gestuurd alarmeren via Octalarm Link (Touch Pro en ARA-Pro Next)
In welke landen kan ik Octalarm Connect gebruiken?

Octalarm Connect werkt in zone 1 en zone 2 (Download overzicht dekking Octalarm Connect)

wereldkaart met landen waar Octalarm Connect dekking heeft 

overzicht landen per zone

Hoe kan ik Octalarm Connect activeren als er geen internet aanwezig is op de Octalarm-Touch of de Octalarm-Touch Pro?
  1. Maak op een locatie waar wel internet aanwezig is, een bedrijfsaccount aan op het Octalarm portaal (https://portal.octalarm.com) 
  2. Neem telefonisch contact op met de helpdesk van Adésys, zodat wij de Octalarm-Touch of de Octalarm-Touch Pro handmatig aan uw bedrijfsaccount kunnen toevoegen. De helpdesk is op maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur bereikbaar op telefoonnummer +31 174 794024.
    Voor het handmatig toevoegen van de melder hebben we het serienummer van de Octalarm-Touch c.q. Octalarm-Touch Pro nodig:
    1. druk op de melder op het GSM bereik
    2. noteer het serienummer wat in het systeem informatie scherm genoteerd staat
  3. Activeer Octalarm Connect via het Octalarm portaal
    1. ga naar het tabblad 'Account'
    2. selecteer 'Octalarm Connect'
    3. volg de instructies voor de registratie en betaling
Kan ik Octalarm Connect via een (jaar)factuur betalen?

Een jaarfacturatie voor het betalen van uw Octalarm Connect abonnement is helaas niet mogelijk.

Ons geautomatiseerde incasseringssysteem Mollie Payments, dat wereldwijd gebruikt wordt, biedt niet de mogelijkheid om jaarlijks automatisch te incasseren.

Ik heb mijn maandelijkse factuur nog niet ontvangen, maar het bedrag is wel al afgeschreven. Hoe kan dit?

Het verwerken van de betalingen gebeurt volledig automatisch en kan een aantal dagen duren. Wanneer het bedrag wel al van uw rekening is afgeschreven en u nog geen factuur via de e-mail heeft ontvangen, is de facturatie op dat moment nog niet volledig verwerkt. Zodra de betaling volledig is verwerkt, wordt de factuur automatisch verstuurd naar het opgegeven e-mailadres.

Gerelateerde informatie

  1. Infoblad 'Hoe u het e-mailadres aanpast voor facturatie'
  2. Infoblad 'Hoe u het rekeningnummer wijzigt'
  3. Infoblad 'Wat als u dubbel betaald heeft'
  4. Infoblad 'Wat te doen bij een mislukte betaling'
Hoe kan ik mijn bedrijfsgegevens wijzigen?

Wilt u uw bedrijfsgegevens wijzigen? U regelt dit zelf in slechts 3 stappen!

STAP 1 Ga naar portal.octalarm.com.
STAP 2 Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord
STAP 3 Ga naar het tabblad Account > Bedrijfsgegevens > Pas uw gegevens aan en sla uw wijziging op

Het kan voorkomen dat uw bedrijfsgegevens veranderen vanwege een verhuizing, bedrijfsnaam aanpassing door een fusie of een overname etc. Wij snappen dat u deze gegevens wilt wijzigen. Uw abonnement staat gekoppeld aan uw eigen bedrijfsaccount op portal.octalarm.com. U bent zelf gemachtigd om hierin wijzigingen aan te brengen.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Wilt u het bankrekeningnummer wijzigen waarvan het maandelijkse bedrag voor het Octalarm Connect abonnement
wordt afgeschreven? U regelt het zelf in slechts 4 stappen!

Infoblad 'Hoe u het rekeningnummer wijzigt'

Kan mijn factuur direct doorgestuurd worden naar ons boekhoudprogramma?

Ja dat kan, mits het boekhoudprogramma een eenmalige verificatie aan kan. Of dit het geval is, kunt u navragen bij de leverancier van uw boekhoudprogramma.

Wilt u inderdaad dat de factuur voor Octalarm Connect direct naar uw boekhoudprogramma
wordt gemaild? In slechts 3 stappen regelt u het zelf!

Infoblad 'Hoe u het e-mailadres aanpast voor facturatie'

Hoe kan ik mijn e-mailadres voor facturen wijzigen?

Heeft u liever dat het e-mailbericht met de factuur voor Octalarm Connect direct naar de betreffende persoon
wordt gemaild? In slechts 3 stappen regelt u het zelf!

Infoblad  'Hoe u het e-mailadres aanpast voor facturatie'

Wat moet ik doen als er dubbel betaald is?

Het abonnement dat u met Adésys aangaat, wordt met een automatische incasso via iDeal of creditcard geïncasseerd. Wanneer de betaling ook is overgemaakt via een bankoverschrijving, wordt deze betaling teruggeboekt op het rekeningnummer waarmee betaald isU hoeft dus niets te doen.

Infoblad 'Wat als u dubbel betaald heeft'

Wat moet ik doen bij een mislukte betaling?

Incidenteel komt het voor dat een betaling van Octalarm Connect via automatische incasso mislukt. Wat nu en misschien wel belangrijker: blijft de alarmering nog wel werken?

Allereerst willen wij u geruststellen dat u zich geen zorgen hoeft te maken over de werking van de Octalarm-Touch of Octalarm-Touch Pro. Wij hebben de veiligheid van alarmering in een hoog vaandel staan en zullen daarom niet zomaar overgaan tot beëindiging van Octalarm Connect.

Wel dient u de betaling alsnog zelf in slechts 4 stappen te regelen om uw abonnement te garanderen.

Infoblad 'Wat te doen bij een mislukte betaling'

Hoe kan ik Octalarm Connect omzetten naar de nieuwe eigenaar?

Bij overname van een bedrijf is het wenselijk het lopende Octalarm Connect abonnement, na verkoop van de boedel,
om te zetten naar de nieuwe eigenaar. Als oude eigenaar kunt u dat samen met de nieuwe eigenaar zelf regelen in het portaal. In slechts 5 stappen is het geregeld!

Infoblad 'hoe u Connect omzet naar de nieuwe eigenaar'

Waar vind ik de PUK code van mijn simkaart?

De PUK code is alleen op aanvraag bij Adésys te verkrijgen. De helpdesk is op maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur bereikbaar op telefoonnummer +31 174 794024 of per e-mail via helpdesk@adesys.nl.

Let er goed op dat de simkaart niet geblokkeerd wordt.

Gerelateerde producten

Octalarm-Touch

Alarmmelder met de nieuwste technologie voor het bewaken van kritische technische processen ter voorkoming van schade en productieverlies.

>

Octalarm-Touch Pro

Alarmmelder voor netwerk gestuurd alarmeren via de Adésys standaard 'Octalarm Link'. Voor registratie van grote aantallen alarmen via gescheiden netwerkinterface.

>

ARA-Pro Next

Bewaken van meerdere technische installaties met overzichtelijke alarmafhandeling voor grote hoeveelheden alarmen met dienstrooster voor servicemensen.

>