Veelgestelde vragen (FAQ's) over bestellen, betalen, leveren en retourneren 

Staat uw vraag er niet tussen?
Neem dan gerust contact op met onze helpdesk. Zij zijn op maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur bereikbaar op telefoonnummer +31 174 794024 of per e-mail via helpdesk@adesys.nl.

Hoe kan ik als eindgebruiker een bestelling plaatsen?

Omdat het plaatsen en instellen van onze melders een heel belangrijk onderdeel is in het verkrijgen van veilige en betrouwbare alarmering, adviseren wij u als eindklant via ons netwerk van elektrotechnische installatiebedrijven en handelsfirma's, onze partners, te bestellen als het gaat om melders. Neem contact op met uw huisinstallateur of zij al partner van ons zijn.

Voor het vervangen van bijvoorbeeld een accu kan een eindgebruiker het artikel bestellen via de webshop, te bereiken via 'winkelwagen' in de header of via 'bestellen' op elke product pagina en/of accessoires. Betalen gebeurt dan rechtstreeks via iDeal. Ook hier kunt u als eindgebruiker alsnog kiezen de bestelling (en betaling) via uw installateur te laten lopen.

Heeft u geen huisinstallateur? Wij brengen u graag in contact met één van onze partners bij u in de buurt.

Onze contactgegevens 

Eindgebruikers met een eigen technische dienst kunnen ervoor kiezen producten direct aan te schaffen. U kunt op 3 manieren uw bestelling aan ons doorgeven:

  1. Optie 1: via de webshop, te bereiken via 'winkelwagen' in de header of via 'bestellen' op elke product pagina en/of accessoires. Betaling vindt direct plaats via iDeal. Deze optie heeft onze voorkeur.
  2. Optie 1: via een e-mail aan info@adesys.nl.
  3. Optie 3: telefonisch via de afdeling Verkoop. Zij zijn op maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur bereikbaar op telefoonnummer +31 174 794020.
Waarom heb ik nog geen orderbevestiging ontvangen?

Bestellingen worden ongeacht of deze online, telefonisch of per e-mail worden gedaan, handmatig verwerkt. Zodra een bestelling in behandeling is genomen, wordt er per e-mail een orderbevestiging verstuurd.

Op welke manier kan ik betalen?

Dat is afhankelijk van de manier waarop de bestelling heeft plaats gevonden:

  1. bestelling via uw huisinstallateur
    1. bij bestellingen via een installateur gelden de leverings- en betalingsvoorwaarden van de betreffende installateur
  2. rechtstreekste bestellingen
    1. wanneer u direct besteld via de webshop kunt u via iDEAL betalen. Met iDEAL rekent u af in de vertrouwde internetbetaalomgeving.  De bestelling wordt binnen 2 werkdagen verwerkt zodra de betaling ontvangen is
    2. de betalingsmethode ‘koop op rekening’ is niet voor alle afnemers mogelijk en vereist een klantstatus met  een positieve kredietwaardigheidsbeoordeling. Bij koop op rekening dient het factuurbedrag binnen de op de factuur vermelde kalenderdagen te worden voldaan. Alle bestellingen worden ter beoordeling bekeken door Adésys, u krijgt binnen 2 werkdagen terugkoppeling in de vorm van een orderbevestiging of afwijzing. U heeft in het laatste geval de mogelijkheid via iDEAL of overboeking het verschuldigde bedrag te voldoen.
Wat zijn de 'incoterms' van mijn bestelling?

Dat is afhankelijk van de manier waarop de bestelling heeft plaats gevonden:

BESTELLING VIA UW HUISINSTALLATEUR
Bij bestellingen via een installateur gelden de leverings- en betalingsvoorwaarden van de betreffende installateur

RECHTSTREEKSTE BESTELLINGEN
Bij rechtstreekste bestellingen zijn de incoterms afhankelijk van de onderlinge afspraak met u als klant. Wij werken met drie soorten incoterms:

  1. EXW – Ex-Works (Af fabriek)
    Het gaat hier om bestellingen die bij ons op de Molenweer | Zwartveen worden opgehaald. Risico-overdracht van verkoper naar koper: bij overdacht van de goederen aan de deur.
    1. De koper draagt alle kosten en risico's tijdens het gehele verzendproces
    2. De enige taak van de verkoper is ervoor te zorgen dat de koper toegang krijgt tot de goederen 
    3. Als de koper toegang heeft, wordt alles zijn verantwoordelijkheid (inclusief het laden van de goederen)

  2. DAP - Delivered At Place (Franco ter plaatse)
    DAP wordt toegepast bij leveringen buiten de Europese Unie. Risico-overdracht van verkoper naar koper: als de goederen klaar zijn om te lossen op het afgesproken adres. 
    1. De verkoper draagt de kosten en risico's van het transport van de goederen naar een afgesproken adres 
    2. De goederen worden geclassificeerd als geleverd als ze op het adres zijn aangekomen en gereed zijn om te lossen 
    3. Export- en importverantwoordelijkheden: 
      1. De verkoper regelt de douaneafhandeling 
      2. De koper regelt de inklaring en de eventueel hiermee verbonden rechten

  3. DDP – Delivered Duty Paid (Franco inclusief rechten)
    DDP wordt toegepast bij leveringen binnen de Europese Unie. Risico-overdracht van verkoper naar koper: als de goederen klaar zijn om te lossen op het afgesproken adres.
    1. De verkoper draagt bijna alle verantwoordelijkheid tijdens het gehele verzendproces
    2. Men draagt alle kosten en risico's van het transport van de goederen naar het afgesproken adres
    3. De verkoper zorgt er ook voor dat de goederen klaar zijn om te lossen, voert de export- en importverantwoordelijkheden uit en betaalt de eventuele rechten

‘Incoterms’ is een korte aanduiding voor internationale commerciële voorwaarden die alle taken, risico's en kosten die horen bij de transactie van goederen van verkoper naar koper beschrijven.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Gemiddeld kunnen we stellen dat standaard producten binnen 2 werkdagen worden geleverd.

Wat zijn de verzendkosten?
  1. Binnen Nederland: bestellingen tot € 250,- exclusief btw worden binnen Nederland belast met € 15,- verzend- en administratiekosten.
  2. Leveringen naar het buitenland: de verzendkosten voor leveringen naar het buitenland zijn op nacalculatie.
Hoe kan ik de status van mijn verzending zien?

Met Track & Trace is uw DPD pakket te volgen. Gebruik hiervoor het 14-cijferige pakketnummer of uw referentienummer.

Mijn aankoop is beschadigd of incompleet. Wat moet ik doen?

Wij vinden het erg vervelend dat uw aankoop beschadigd of incompleet bleek. Neem voordat u het artikel terugstuurt, altijd contact op met onze helpdesk of service afdeling. Zij kunnen eventuele missende onderdelen nazenden of uw retour juist en snel verwerken. De helpdesk is op maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur bereikbaar op telefoonnummer +31 174 794024 of per e-mail via helpdesk@adesys.nl.

Onze contactgegevens

Kunnen (nieuwe) artikelen geruild worden?

Dit is van een aantal zaken afhankelijk. Neem daarom altijd contact op met de verkoopafdeling als u een product wilt ruilen. Zij zijn op maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur bereikbaar op telefoonnummer +31 174 794020 of per e-mail via info@adesys.nl.

Onze contactgegevens

Hoe kan ik een artikel voor reparatie terugsturen?

Voor het terugsturen voor reparatie heeft u een RMA nummer nodig. Dit nummer kunt u op 2 manieren aanvragen:

  1. Optie 1: door uw reparatie via de website aan te melden. U ontvangt direct per e-mail een bevestiging met uw RMA nummer.

  2. Optie 2: door telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk of service afdeling. Zij verstrekken u een RMA nummer wat u dient te vermelden bij het toesturen van het artikel. Zij zijn op maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur bereikbaar op telefoonnummer +31 174 794025.

Onze contactgegevens