Veelgestelde vragen (FAQ's) over het portaal: portal.octalarm.com

Staat uw vraag er niet tussen?
Neem dan gerust contact op met onze helpdesk. Zij zijn op maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur bereikbaar op telefoonnummer +31 174 794024 of per e-mail via helpdesk@adesys.nl.

Wat is portal.octalarm.com en hoe maak ik een account aan?

Via het Octalarm portaal (portal.octalarm.com) kunnen Octalarm-Touch en Octalarm-Touch Pro alarmmelders die met internet verbonden zijn, op afstand beheert en ingesteld worden. U kunt één bedrijfsaccount aanmaken voor verschillende melders met verschillende gebruikers. Zo heeft u een totaaloverzicht van alle alarmmelders op locatie. 

Hoe maak ik een (bedrijfs)account aan?

  1. Ga naar https://portal.octalarm.com
  2. Maak een account aan en log in
  3. Druk in het scherm 'Apparaten' op '+'
  4. Vul het serienummer en de koppelcode in
    Deze staan in de Octalarm-Touch of Octalarm-Touch Pro onder 'Instellingen’ | ‘Systeem informatie’ . Dit scherm kunt u ook benaderen door op het dashboard op het GSM bereik te drukken.
Hoe kan ik mijn bedrijfsgegevens wijzigen?

U regelt dit zelf in slechts 3 stappen!

STAP 1 Ga naar portal.octalarm.com.
STAP 2 Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord
STAP 3 Ga naar het tabblad Account > Bedrijfsgegevens > Pas uw gegevens aan en sla uw wijziging op

Het kan voorkomen dat uw bedrijfsgegevens veranderen vanwege een verhuizing, bedrijfsnaam aanpassing door een fusie of een overname etc. Wij snappen dat u deze gegevens wilt wijzigen. Uw abonnement staat gekoppeld aan uw eigen bedrijfsaccount op portal.octalarm.com. U bent zelf gemachtigd om hierin wijzigingen aan te brengen.

Welke webbrowser heb ik nodig voor het Octalarm portaal?

Voor het juist functioneren van het portaal adviseren wij om Google Chrome te gebruiken.

Hoe koppel ik een Octalarm-Touch of Octalarm-Touch Pro aan het portaal?

U kunt de alarmmelders koppelen (en vervolgens op afstand beheren) door deze in een aangemaakt bedrijfsaccount op het portaal toe te voegen door het serienummer en de koppelcode in te geven (de melders kunnen op verschillende locaties geïnstalleerd zijn):

  1. ga naar https://portal.octalarm.com en log in
  2. druk in het scherm 'Apparaten' op '+'
  3. vul het serienummer en de koppelcode in
    Deze staan in de alarmmelder onder 'Instellingen’ | ‘Systeem informatie’ . Dit scherm kunt u ook benaderen door op het dashboard op het GSM bereik te drukken.

Nadat de melders zijn gekoppeld kunt u (maar ook uw installateur, ieder via zijn eigen account en met zijn eigen bevoegdheden) de melders op afstand beheren. De Octalarm-Touch of Octalarm-Touch Pro moet(en) wel verbonden zijn met internet en de webportal moet ingeschakeld staan.

Aandachtspunten

  1. Zorg ervoor dat minimaal software versie release 2 is geïnstalleerd
  2. Maak per gebruiker in de contactlijst van de melder(s) een gebruikersnaam en wachtwoord aan
  3. Gebruik deze inlog gegevens bij het instellen op afstand, nadat u bent ingelogd op het Octalarm portaal
  4. Zorg ervoor dat de melder verbonden is met internet en de webportal in de melder is ingeschakeld
Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord van portal.octalarm.com ben vergeten?
  1. Ga naar het Octalarm portaal (https://portal.octalarm.com)
  2. Vul het e-mailadres van het betreffende contact / het betreffende account in
  3. Selecteer 'Nieuw wachtwoord' en volg de instructies

Op het betreffende e-mailadres ontvangt u een nieuw wachtwoord. Gebruik dit nieuwe wachtwoord om in te loggen en eventueel uw wachtwoord te wijzigen naar een zelf gekozen wachtwoord. Dit kan op twee manieren:

  1. op het Octalarm portaal (portal.octalarm.com)
  2. op de melder zelf door op het dashboard op het vraagteken te drukken

Met het nieuwe of eventueel gewijzigde wachtwoord heeft u in combinatie met het betreffende e-mailadres weer toegang tot zowel de melder als het Octalarm portaal.